sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Kysymyksiä ja vastauksia

Ystäväni Marika Kivi&Kakku -blogista heitti minulle haasteen, jossa oli mielenkiintoisia ja ajankohtaisia kysymyksiä. Kiitos Marika - tässä minun mietteeni :)

Heitän samalla tämän haasteen eteenpäin Heidille helyes-blogiin :)



1 Minkä asian haluaisit toteuttaa lähitulevaisuudessa?

Talomme täyttää kymmenen vuotta ja nyt olisi aika tehdä pientä pintaremonttia... Saunan ja kylpyhuoneen päivitystä, seinien maalausta... Pihalle tekisi mieli keväällä hommata pieni kaivuri ja laittaa kaikki istutusalueet uusiksi - enemmän korkeaa näkösuojaa naapurinvastaiselle rajalle.


2 Jos olisit sarjakuvahahmo, kuka olisit?

Ehdottomasti olen Viivin ja Wagnerin
....Viivi

Viivi
 ...tai Wagner :)
Wagner


3 Bravuurisi keittiössä?

Olen hyvä leipomaan - tai ainakin pidän enemmän leipomisesta kuin ruoanlaitosta. Leipomuksista parhaimpia ovat jouluiset kakut: hedelmä- ja taatelikakku...

4 Miten näet blogisi tulevaisuuden?

Blogi on minulle ihan puhdas harrastus. En tällä hetkellä osaa ajatella sitä muuna. Joskus kyllä koen huonoa omaatuntoa, kun en ole kerennyt kirjoittaa mitään - mutta sitten taas saattaa tulla useampi postaus peräjälkeen. Eiköhän se näin tule jatkumaankin....

5 Podetko koskaan maailmantuskaa?

En oikeastaan - on paljon asioita, joille ei pieni ihminen voi mitään suurempien voimien edessä. Olen niin kyllästynyt tällä hetkellä vellovaan pakolais/turvapaikanhakija/maahanmuuttaja -keskusteluun, kun vain ääripäät saavat olla äänessä. Jos jokainen tekisi hyvää läheisilleen ja ottaisi toiset ihmiset huomioon, niin maailma olisi paljon parempi paikka. Mutta kun näin ei ole...

6 Ideaalivapaapäiväsi?

Tuntuu pahalta sanoa, mutta ideaalivapaapäivä olisi, jos saisin olla ihan yksin omien ajatusteni kanssa. Tällä hetkellä minulla on mahdollisuus pitää vapaapäiviä sen mukaan miten haluan, mutta ne ovat enemmän tai vähemmän täynnä puoli-omaishoitajan velvollisuuksia - tai koen että minulla on velvollisuus olla puoli-omaishoitaja. Siis kiltin tytön syndrooma...

7 Kadutko mitään tekemiäsi ratkaisuja? 

En. En olisi minä jos olisin tehnyt jotain toisin.

8 Miten mies saa sinut nauramaan?

Yllättävällä tilannehuumorilla. Oma rakkaani saa minut nauramaan aika usein. Tulen aina hyvälle tuulelle kun näen hänet :)

9 Miten otat tästä syksystä irti parhaat palat?

Syksy on niin parasta aikaa! Pakkanen, poskia nipistelevä tuuli lenkillä, kahisevat lehdet poluilla ja kävelyteillä, riitteiset lammikot, kohmeiset sormet sytyttämässä kynttilöitä ulkolyhtyihin... Niin ihanaa!
villiviini syksyllä


10 Oletko aamun vai illan virkku?  

Olen aamuvirkku, mutta joskus tulee valvottua koko yö, kun en saa nukahdettua.



*** 
Iloista sunnuntaita ystäväni

-Pia-



6 kommenttia:

  1. Kiva oli lukea sun vastauksia!:) Olen niin samaa mieltä tuosta pakolaiskeskutelusta! Tänään meidän paikallislehtiä oli ihan pullollaan sitä samaa juttua, ja mäkin olen, joten jätän sitten lukematta.

    Mekin käytiin tänään miehen kanssa pitkällä metsälenkillä, ja olipa niin ihanaa! Syksy on parhaimmillaan, kun se on kuulas ja kaunis.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Taina! Viikonloppu on ollut säiden puolesta ihan huippu. Eilen teimme kävelylenkin ja nautimme auringonpaisteesta ja tänään aurinko helli meitä pihapuuhissa :)

      Poista
  2. Kivaat kysymykset ja vastaukset :) Minullakin on blogissa haaste, jos innostaa.

    Hauska huomata että on muitakin kuin minä jotka hurmaantuvat syksystä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Rita! Taitaa tuolla luonnoksissa ollakin haasteeseesi vastausta tulossa :)
      Taidamme olla vähemmistöä me syksystä hurmaantuvat ;)
      Ihanaa syksyn aikaa!

      Poista
  3. Pakolaiskeskustelusta (tai oiko sitä aina keskusteluksiksi edes kutsua) olen samaa mieltä kanssasi; liika on liikaa.
    Ja samoin kuin sinun rakkaasi saa sinut hyvälle tuulelle, samoin käy minullekin, vielä 46 yhdessä elettyjen vuosien jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihanaa - luotan tuohon, että meilläkin vielä vuosikymmenien jälkeen on ihanaa olla yhdessä :)
      Kaunista syksyä!

      Poista

Kiitos kun kävit - ihanaa, jos jätit käynnistäsi viestin :)